SPONSORZY/PARTNERZY:

Moc sponsoringu. W PGE wspieranie sportu jest częścią strategii biznesowej

Płatna współpraca z PGE Polską Grupą Energetyczną

Uprawianie sportu nie jest możliwe bez zewnętrznego wsparcia – i mowa tu zarówno o najwyższym, zawodowym poziomie rozgrywek, jak i sporcie amatorskim, dziecięcym i młodzieżowym. Od lat jednym z głównych sponsorów polskiego sportu jest PGE Polska Grupa Energetyczna.

Bez finansowego wsparcia trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie we współczesnym świecie sportu. Koszty uczestnictwa w zawodach i rozgrywkach na wysokim poziomie, które ponoszą zawodnicy, kluby czy też całe federacje z roku na rok są coraz wyższe. Obecność sponsorów – szczególnie gdy mówimy o długofalowych współpracach – zabezpiecza nie tylko "tu i teraz", ale pozwala planować przyszłość oraz wspierać rozwój młodych talentów.

PGE stawia na długoletnie współprace

Od wielu lat jednym z najważniejszych sponsorów polskiego sportu pozostaje PGE Polska Grupa Energetyczna. Spółka jest największym przedsiębiorstwem energetycznym w naszym kraju i liderem transformacji energetycznej. Wytwarza ok. 40 proc. energii elektrycznej w Polsce, zapewniając jej dostawy do blisko 6 mln klientów. Koncern na tle innych największych firm czy spółek wyróżnia się tym, że do swoich działań sponsoringowych podchodzi w sposób długofalowy.

Od blisko dekady PGE jest sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego im. Kazimierza Górskiego w Warszawie. Największy sportowy obiekt w naszym kraju od tego czasu funkcjonuje pod nazwą PGE Narodowy. Równie długa jest współpraca Polskiej Grupy Energetycznej z Ekstraligą Żużlową, czyli najlepszą żużlową ligą na świecie. Na mocy podpisanego jesienią 2023 roku nowego kontraktu PGE tytularnym sponsorem rozgrywek "czarnego sportu" pozostanie do 2027 r., co będzie oznaczało już 13-letnią kooperację.

Ambasador polskiego sportu

PGE Narodowy i PGE Ekstraliga to najbardziej znane projekty sponsoringowe polskiego giganta energetycznego, ale koncern wspiera również wiele związków sportowych i klubów. Co istotne, także z mniej medialnych dyscyplin, dla których finansowe zaangażowanie PGE jest nieocenione w perspektywie realizacji swoich działań. I tak, spółka objęła mecenatem oba polskie związki łyżwiarskie – Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego i Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki, Polski Związek Tenisowy i Polski Związek Szachowy. PGE wspiera także sport akademicki – w 2025 r została sponsorem Akademickiego Związku Sportowego – w ramach tej współpracy marka PGE jest obecna przy Akademickich Mistrzostwach Polski oraz jest sponsorem Akademickiej Reprezentacji Polski, która latem wystąpi na Uniwersjadzie w Niemczech.

Firma jest ponadto sponsorem tytularnym czołowych drużyn siatkarskich – męskiej PGE Projekt Warszawa oraz żeńskiej PGE Grot Budowlani Łódź (obie to brązowi medaliści ostatniego sezonu), zespołów piłki ręcznej PGE Wybrzeże Gdańsk (mężczyźni) i PGE MKS FunFloor Lublin (kobiety) oraz koszykarzy PGE Startu Lublin i PGE Spójni Stargard. Od niedawna koncern jest głównym sponsorem czołowej kobiecej drużyny piłki nożnej – Pogoni Szczecin.

Sponsoring z myślą o przyszłości

Działania sponsoringowe PGE nie ograniczają się tylko do przekazywania środków finansowych danym podmiotom, ale są bezpośrednio powiązane z realizacją strategii biznesowej firmy. Koncern, jako lider transformacji energetycznej, stawia na rozwój nisko- i zeroemisyjnych źródeł wytwarzania energii, takich jak morskie farmy wiatrowe. Jednym z celów strategicznych spółki jest budowa morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim o mocy 2,5 GW mocy do 2030 r. i 6,5 GW do 2040 r.

W tę strategię wpisuje się program sponsoringowy "PGE Moc Wiatru i Wody", skoncentrowany na wspieraniu sportów wodnych w Polsce. Żeglarstwo, kajakarstwo i pływanie to nie tylko wspaniałe dyscypliny, ale bliski kontakt z naturą. Projekt podkreśla znaczenie OZE, w tym wiatru oraz wody i przekłada tę filozofię na obszar sportu. Co ważne, wsparcie PGE skierowane jest nie tylko do profesjonalnej rywalizacji, ale tworzy warunki do rozwoju młodych talentów. Inwestując w sporty wodne, firma promuje wartości związane z odpowiedzialnością, ekologią i zdrowym stylem życia.

Role ambasadora polskiego sportu oraz społecznego edukatora Polska Grupa Energetyczna łączy także w swoim kolejnym programie sponsoringowym "PGE Moc Ciała i Umysłu". Został on stworzony z myślą o wsparciu wszechstronnego rozwoju sportowców, którzy łączą fizyczną wytrzymałość z intelektualnym wyzwaniem. Poprzez inwestowanie w takie dyscypliny jak tenis i szachy, które wymagają zarówno doskonałej kondycji, jak i strategicznego myślenia, koncern chce inspirować młodych ludzi do osiągania sukcesów na wielu płaszczyznach.

PGE jako największa firma energetyczna prowadzi wiele działań na rzecz społeczeństwa i środowiska. Wspieranie lokalnych inicjatyw sportowych i kulturalnych jest integralną częścią strategii CSR spółki. Podobnie jak zaangażowanie w rozwój młodych talentów i przyszłość polskiego sportu. Służy temu m.in. program "PGE Junior", wspierający akademie dziecięce i młodzieżowe oraz kluby amatorskie w całym kraju. Mówimy tu o tysiącach młodych sportowców z różnych dyscyplin, takich jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka, piłka ręczna i rugby. Celem programu jest kształtowanie charakteru dzieci i młodzieży, podtrzymywanie pasji oraz rozwój umiejętności – także tych przydatnych w dorosłym życiu – przez treningi pod okiem wykwalifikowanych trenerów.

Więcej o inicjatywach sponsoringowych PGE i misji, która im przyświeca, można znaleźć tutaj.

Płatna współpraca z PGE Polską Grupą Energetyczną